Ik ben er - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Rianne Wingerden - WaarBenJij.nu Ik ben er - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Rianne Wingerden - WaarBenJij.nu

Ik ben er

Door: Riannevwingerden

Blijf op de hoogte en volg Rianne

20 September 2011 | Sierra Leone, Freetown

Daar ben ik dan in Freetown
Gisteren om +/- 21 uur aangkomen op de Africa mercy en terwijl ik dit schrijf maakt het schip een lekkere deining.

Het was een lange reis met een overstap in Brussel waar ik de ander ontmoeten. In Gambia hebben we een tussenstop gemaakt.

In Freetown werden we opgevangen door een member van Mercy ships en dat helpt heel erg om snel door de douna te komen. alle papieren die ik had van visem enz er werd niet naar gevraagd.

In de auto en dan de eerst aanblik van Sierra leone. Nat en regen grote en diepe plassen waar kinderen lekker in spelen.
Dwars door Freetown rijden waar iedereen op straat is zo lijkt het.
Op het schip aangekomen de nodige papieren krijgen en tekenen enz en moe naar bed. ik slaap dus boven in een stapelbed
de ruimte is voor 2 personen +/ 2 viekante meter en dat zo nog 2 keer achter 1 deur.

De volgend morgen de wekker op 6.30 uur ontbijten naar een samenkomst en dan naar de afdeling waar je komt te werken.
Dus eigenklijk gewoon gelijk aan de bak.
Ik ben samen met Charlotten uit Sweden een out patient nurse.
Aan het einde van de dag werkten we samen al redelijk zelfstandig.
We hebben de eerste dag al heel veel geleerd en mijn hoofd tolt een beetje.

Normaal gesproken werk je hier van maandag tot en met vrijdag, maar sommigen patienten moeten elke dag wondzorg krijgen en ja je raad het al, de vraag of ik dit weekend wilde werken.
De ruimte waar we werken is klein en daarin zijn patienten met vertalers en wij de nurses.

Het is een gezellig team en iedereen is even behulpzaam.

Na het avond eten nog een rondleiding over de boot.Al met al een volle en drukke dag


  • 20 September 2011 - 21:12

    Gerrit En Annet:

    Bijzonder wat je in een paar dagen kan meemaken. Nog maar net vertrokken en dan al volop aan de slag. Echt werken, dus!

  • 20 September 2011 - 22:20

    Dita:

    fijn dat de lange reis erop zit.
    de kop van je expeditie is eraf.
    leuk dat je al zo snel ons op de hoogte houdt.
    hou je taai

  • 21 September 2011 - 12:28

    David En Jolanda:

    Fijn dat je een gezellig team getroffen hebt.Erg belangrijk om op terug te kunnen vallen. Het klinkt druk. Je bent hard nodig , zo te lezen!
    Hopelijk heb je ook nog wat vrije tijd om op te laden en iets van de omgeving te zien.

  • 21 September 2011 - 12:57

    Danielle:

    super dat je er bent!
    en direct aan de bak! wel een beetje bij/uitgeslapen?

    niet te gek maken, rustig aan he?
    ook genieten :)

    liefs, Danielle

  • 21 September 2011 - 14:43

    Wim En Janny:

    Geweldig om te lezen wat je allemaal al meegemaakt hebt.
    We leven met je mee en we vinden
    het heel bijzonder! Denk ook aan jezelf.

  • 22 September 2011 - 12:21

    Tineke Jonker:

    hoi Rianne, even laten weten dat ik met je meelees. veel succes met het mooie moeilijke werk. Het is daar vrij warm en het regent, is het dan ook broeerig en hoe is het dan binnen?
    groeten, Tineke

  • 22 September 2011 - 16:01

    Dicky Van Den Berg:

    ha Rianne, heb nu even wat tijd om je reisverslagen te lezen, bijzonder hoor. Spannend he, om in je eentje dit aan te gaan, maar het zal je ook veel voldoening geven denk ik, lijkt me ook wel warm in zo'n stapelbed. Lukt dat wel om dan een beetje te slapen? ik volg je verder, veel succes. dicky

  • 23 September 2011 - 07:09

    Ellen:

    Leuk om nu al te kunnen lezen hoe je heenreis en ontvangst daar was Rianne.
    Ik blijf je volgen de komende tijd.

    Fijn weekend misschien ben je vrij, en geniet van alles

    Groetjes Ellen ( Schagen)

  • 23 September 2011 - 17:35

    Marieke:

    Lekker bezig dus al daarzo! Nice :)

  • 24 September 2011 - 09:09

    Leo En Corrie VWdW:

    Lieve Rianne, je bent er en je mag meteen voor de volle 100% meedraaien en ja, dat was toch de bedoeling (!). Tot zover dus alles goed en we wensen je daar een leuke, mooie en vooral nuttige periode toe.
    Wij volgen je en morgen (zondag) heb ik met Bets de koffiedienst; ook weer gezellig. Nu ben ik (snot-)verkouden, maar gelukkig niet ziek ervan, dus gewoon doorgaan. Verder hier alles goed en we genieten hier van een mooie nazomer; dus op de fiets of wandelen; gisteren gedaan langs de Lingehaven, waar het vol boten lag want het is Botenbeurs, dus volop bekijks (ook van ons, maar helemaal geen gegadigden om te kopen).
    Succes met je missie en wij leven mee en denken aan jou. Liefs,
    Leo en Corrie

  • 25 September 2011 - 14:24

    Gerrit En Joke:

    Hoi Rianne, fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en iedereen bereidwillig is om je wegwijs te maken.
    Wel meteen hard werken zeg! Maar daar ben je ook voor gegaan. De patienten zullen vast hel blij zijn met jullie hulp.
    Succes en sterkte
    Joke e en Gerrit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Lieve mensen Benin is de volgende bestemming Gr Rianne

Actief sinds 15 Aug. 2011
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 50514

Voorgaande reizen:

08 Januari 2017 - 19 Maart 2017

Benin

26 September 2015 - 07 December 2015

Madagascar

28 September 2013 - 09 November 2013

Congo Brazzaville

19 September 2011 - 18 November 2011

Mijn eerste reis naar Sierra leonne

Landen bezocht: